CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 27, 2009

RindUNyA Nak bErDebAT


"tarik2 fakta, lama2 auta..hehehe...debat ilmu pertahankan sesuatu isu"

Holla...
korang sume sihat?..dah makan belum?..kalau belum makan baik isikan perut dulu sebelum baca blog aku..blog aku ni khas untuk org2 ceria2 sokmo..hehehe...
ok malam ni aku x buat apa2 just siapkan keje dr.sivalpalan yang x siap2 lagi, sori dr i'm so lazzy guy..huhuhuhu..
well, let's 2 our topic tonight..
aku rindukan nak berdebat, memang saat2 manis lah bila berdebat ni..
masa kat UMT dulu aku join DEMI iaitu kelab debat UMT, kiranya aku ni antara bekas pendebat UMT dan selalu wakili program pengajian aku untuk rebut piala naib canselor...aku juga pernah mewakili UMT ke debat kemerdekaan di UM. perdebatan antara sume stdent2 ipta satu malaya..
berdebat ni memang best!!...
kenapa best?..
mestilah best sebab otak kita akan tangkas untuk kuarkan idea untuk patahkan hujah pihak lawan..
selain itu jugak, kita kena pandai kawal struktur penghujahan kita agar x lari daripada skop yang diperdebatkan..
Kalau korang sume nak tahu, berdebat buat kita yakin untuk menghadapi cabaran mendatang, serius aku katakan lepas aku masuk debat aku memang yakin untuk berdepan dengan apa jua situasi..
kalau masuk intiview 2 yakin jer cakap, sebab bila kita dah terbiasa dengan percakapan secara spontan kita akan praktikkannya untuk keyakinan diri kita...
Sekarang aku kat UKM dah x ada dah debat, kalau singgah kat PUSANIKA UKM mesti tgk dak2 debat UKM duk belatih, teringat pulak zaman2 duk berdebat kat cafe...

apapun DEMI UMT tetap di hati ku...

0 comments: