CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 25, 2009

AkU DeNgAn DuNia bARU!!

Holla sume,
aduh mata x nak pejam pulak dah lah kul 3.15 pagi waktu malaysia. sekarang dah masuk musim untuk siapkan keje yang belum ku siapkan lagi. Namun sebelum 2 aku rasa terpanggil untuk tulis cter tentang diriku yang masih ramai kawan2 ku tidak mengetahui. selamanya ini bila ditanya ke mana aku selepas habis study kat UMT aku jawab keje...aduhhh memang dapat dosa free2 kan. baik lah aku akan cterkan apa yang terjadi pada diriku sekarang...
Buat makluman kawan2 ku semua..
Selesai istiadat konvokesyen UMT aku terus mengejar cita2 aku untuk mendapatkan sarjana dalam bidang penilaian persekitaran di UKM...so skrg aku d'UKM dalam proses untuk menamatkan level sarjana aku..kalau x ada apa2 halangan mendatang insyaAllah bulan 11 ni aku akan tamatkan Sarjana Sains Sosial (Social Impact Assessment and Environment)...
Belajar d'UKM cukup mencabar maklumlah dunia degree dengan dunia master cukup berbeza..
nak jadi sarjana kena tekun untuk mencari ilmu dan menyiapkan segala kerja dengan kata lain kita kena tabah untuk menghadapi segala cabaran yang mendatang agar segala impian yang kita inginkan akan terlaksana jua akhirnya...
Sepanjang berada d'UKM pelbagai pengalaman baru aku pelajari dan mungkin ianya akan berguna untuk aku mengejar cita2 aku...
Buat rakan2 ku bukan niat untuk sembunyikan status aku sebagai pelajar sarjana tetapi setiap org ada sebab tertentu kenapa ianya lakukan sume ni..
ke mana aku lepas habis master?...
Entah lah kalau ikutkan kata bapa aku dia mahu aku teruskan pengajian aku ke Leed, UK untuk tamatkan peringkat Doktor Falsafah (Dr.Faizal...coming soon)...entah lah aku pun x tahu lagi macam mana, ingat nak keje dulu..tunggu lah nati adalah 2 berita yang akan aku coretkan kelak...
Nak habiskan master pun bukan satu benda yang mudah, hanya tuhan saja tahu liku2 yang terpaksa ku tempuhi untuk mendapatkan segulung ijazah sarjana dalam bidang penilaian ini. Betul kata cikgu aku dulu, kalau kita study tinggi2..kita akan rasa nilaian ilmu kita lebih berharga daripada wang ringgit..duit boleh dicari ilmu yang kita dapat bukan mudah untuk dijual beli..apapun tunggu lah cter aku nanti untuk sorotan akan datang....


Bukan nak sampling ini, nak kira bintang kat langit nampaknya

0 comments: